Pagina's

maandag 20 oktober 2014

Binnenbeentje gaat verder!

Ja dames en heren! Het is zo ver!
Na een tijd niet geblogd te hebben ga ik nu weer aan de slag!
Met nieuwe inzichten en een frisse blik ga ik jullie weer meenemen in een reis door subculturen!
Want zeg nou zelf, in jou vertrouwde omgeving, daar zijn geen rare mensen.
Maar wanneer is iemand raar? Als iemand een surfer is? Als iemand bij de golfclub zit? of als iemand zich helemaal zwart kleed met zijn groep vrienden.

Gooi al je vooroordelen weg!
Ik stap weer binnen alle subculturen, opzoek naar de mensen.
En zal ontdekken, waarom iedereen op zijn eigen manier heel normaal is






Het afgelopen jaar heb ik weer verschillende werelden van mensen meegemaakt. Zo ben ik gaan kijken naar de wereld van dance tijdens het Amsterdam Dance Event 2014, waar ik ook helemaal uit m'n plaat ben gegaan bij Hardwell. Zeker een leuke ervaring en voor herhaling vatbaar. Toch is ook hier weer een hele andere sfeer dan op een rockconcert of hardstyle feest. Weer andere mensen, maar wel een hele gezellige sfeer! En natuurlijk ook gaaf dat hij achteraf weer nummer 1 van de wereld is!
Ben jij het daar mee eens? Of had juist iemand anders op nummer 1 moeten staan? Laat het mij weten!

Maar ook heb ik deelgenomen aan het wereldje van de horeca op allerlei verschillende manieren. Zo ben ik geweest op de BBB horecabeurs in Maastricht, waar ik veel nieuwe dingen heb gezien. Mensen in de horeca? Wat zijn dat voor mensen? Voor mij was het al snel duidelijk dat ik deze mensen kon omschrijven als hard werkende mensen die van een hele boel sociale gezelligheid houden. Toch zit er wel verschil in de personen in de horeca. Zo ben ik ook in een chique gedeelte geweest van de horecabeurs. Hier vind je vooral allerlei zakenmensen in pak. Erg geïnteresseerd in de nieuwste en beste wijnen en aparte hapjes. Wat mij vooral opviel was dat de sfeer veel serieuzer is in zo'n gebied. Mensen praten alleen maar over zaken en er kunnen weinig grapjes vanaf. Dat is toch wel iets wat je verwacht bij een horeca beurs.

Toch was dat in het andere gedeelte niet zo. Veel mensen proefde wat biertjes en eten om nieuwe, leuke ideeën op te doen voor hun eigen zaak. Wat mij op viel was dat de horeca wereld veel serieuzer is dan de meeste denken. Horeca kan soms super harde business zijn, waar vooral hoge bazen moeite hebben met het combineren met werk en gezin. Wanneer je in de horeca hoog zit, kun je namelijk niet gewoon 40 uur in de week werken, maar kan dit soms bijna twee keer zoveel zijn. Daarbij altijd s'avonds aan het werk. Toch wel een hoop gezelligheid in het horeca leventje, en ik merk dat mensen echt voor hun bedrijf kunnen leven. Ook al lopen sommige ondernemers soms op hun teentjes en gaat het allemaal maar net goed. Het is iets wat ze maar al te graag doen en hebben er echt een passie voor. Dit spetterde vooral terug in de kookwedstrijden en de wedstrijden biertappen.




Dus zoals je weet is Binnenbeentje weer op verschillende manieren naar werelden gaan kijken. En er komt nog veel meer leuks aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten