Pagina's

maandag 27 oktober 2014

Clowns? Hiphop gothics? ICP fans? Het zijn gewoon de Juggalo's!

Het begon met een Amerikaans Hip Hop Duo en ondertussen is er een hele subcultuur omheen gegroeid in Amerika. Ik heb het over de subcultuur Juggalo's en Juggalette's. Maar wat is het precies? Mensen die zich raar kleden en schminken als clowns? Een vreemde subcultuur dat nog niet zo populair is in Nederland. Iets waar binnenbeentje erg benieuwd naar is....


Ik ben gaan speuren op het net. Ben er alles over gaan lezen en heb veel documentaires gekeken om er zo achter te komen wat dit precies voor cultuur is. Een aparte cultuur dat wij hier in Nederland niet echt kennen. Toch wel leuk om te zien dat mensen zich toch kunnen uiten en met elkaar één zijn.

Zover ik weet begon de subcultuur Juggalo's door het Amerikaanse Hip Hop: "Duo Insane Clown Posse". Dit zijn hiphoppers die zich altijd schminken als een zwart witte clowns. Het is een groep mensen die hun eigen subcultuur hebben ontwikkeld.


Je kunt Juggalo's aan het volgende herkennen:
- Drinken de frisdrank Faygo
- Luisteren Horrorcore of underground Rap muziek
- Ze hebben schmink op het gezicht. Meestal dat van een clown
- Ze dragen het merk Hatchetgear

Ik merk tijdens mijn onderzoek dat het echt mensen zijn die 'jezelf zijn' heel erg belangrijk vinden. Ze accepteren iedereen, hoe ze er ook uit zien. Daarbij vinden ze elkaar erg belangrijk en zien elkaar dan ook als familie.
In Amerika wordt jaarlijks het festival The Gathering of Juggalos gehouden waar deze mensen bij elkaar komen. Toch een apart zooitje bij elkaar.



Toch worden deze mensen niet echt begrepen. Ze zijn één grote familie met allemaal dingen die ze gemeen hebben. Toch worden ze vaak gezien als de hip hop gothics die alleen maar uit zijn op geweldpleging. In de gewone wereld worden ze toch maar raar gevonden.

Wat vindt jij? Al gezien in Nederland? Ik hoor het graag van je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten