Pagina's

vrijdag 24 oktober 2014

Virtueel meisje om pedofielen op te sporen

Ook al zeg ik dat je bij elke subcultuur je mening weg moet nemen. De wereld van de pedofielen is iets wat ik nooit ga begrijpen. Van de gedachten van deze mensen krijg ik al kippenvel. Al een paar keer heb ik een aflevering gezien van 'Undercover in Nederland' waarbij deze mensen geconfronteerd worden. Maar toch komen er miljoenen mensen mee weg. Toch is er in Amsterdam een techniek bedacht waarmee honderden pedofielen mensen kunnen worden opgespoord.


Kindhulporganisatie Terres des Hommes heeft een virtueel meisje ontwikkeld genaamd Sweetie, om zo pedofielen op te pakken. Sweetie ziet er erg echt uit en deze mensen hebben dan ook niet door dat ze met een virtueel meisje chatten. Zo proberen ze gegevens na te trekken van deze man en ze op te sporen. Toch leidt dit tot nu toe tot weinig succes en nadat ze al een jaar bezig zijn hebben ze nu de eerste arrestatie van een Australische man te pakken. 

Maar ondanks de weinige arrestaties boekt Sweetie wel dergelijk vooruitgang in de wereld van kindersekstoerisme. De organisatie wint zelfs de Dutch Design Awards in twee categorieën.

De pedofielen wereld is een wereld die de meeste mensen nooit zullen begrijpen. Het is een zieke gedachte waar mensen opgewonden van raken. Ik krijg er zelf al de kriebels van als ik er aan denk. Toch denk ik dat deze mensen opsluiten en later met een psycholoog beter maken niet helpt. Dit is iets wat in zulke mensen zit. Het opgewonden worden van jonge kinderen is iets wat je niet kunt helpen bij deze mensen. Je kunt het vergelijken met homo's. Die worden opgewonden van het zelfde geslacht. Dat kun je ook niet veranderen en beter maken. Daarom denk ik dat straffen geen zin heeft. 
Maar wat dan wel? Ze levens lang opsluiten zodat ze niks kunnen uitspoken? Weet jij het? Ik zou van dit probleem de oplossing niet weten, maar ze gewoon door laten gaan met kinderen is in ieder geval geen optie. Ik vind het super dat Sweetie ontwikkeld is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten