Pagina's

zondag 9 juni 2013

Rocker v.s. Hardstyler

Hoe vaak heb ik al discussies gehad over wat er zo goed is aan rock en wat er goed is aan hardstyle. Met vrienden van mij zal ik het denk ik ook nooit begrijpen. Ik ben vaak discussies aangegaan, maar er uit komen zal ik nooit. Hoewel ik van verschillende subculturen hou en verschillende subculturen te maken heb, gaat mijn voorkeur toch altijd uit naar rock. Waarom? Dat zou ik je vertellen...



Hardstyle vind ik leuk, hardstyle kan ik goed op losgaan en vind het super gaaf. Waarom vind ik rock veel leuker? Dat heeft zo zijn redenen: Rock wordt namelijk gemaakt door echte muzikanten en echte instrumenten. Dat doet mij veel aangezien ik zelf ook gitaar speel. Ik kom zelf ook uit een muzikale familie, dus ik weet dat veel mensen gewoon een mega talent hebben en dat waardeer ik enorm. Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil hardstyle niet gaan afzeiken, want ik zeg niet voor niks dat het super gaaf is, maar zelf vind ik het heel eentonig. Alle nummers komen na mijn gevoel op het zelfde neer. Er zitten rustige stukken in waarin het word opgebouwd tot de harde beat waar het allemaal om draait en in deze beat zitten altijd maar vier verschillende akkoorden.

Ik heb zelf wel is een hardstyle-lied gespeeld met mijn gitaar, na vier akkoorden achter elkaar het hele nummer door was ik klaar. Daarom vind ik persoonlijk dat hardstyle niet veel inhoud heeft. Ook al zijn de feesten nog zo gezellig en leuk. Mijn vrienden die van rock houden hebben hier ook dezelfde mening over en aangezien ik de rockcultuur goed ken. Weet ik zeker dat ik vanuit veel rockers kan spreken.

Maar hoe zit dit met de hardstylers? Hoe denken zij over rock? Ik heb er een aantal uit mijn vriendengroep over gesproken en komen met het volgende: “Rockers hebben lang haar en zwarte kleding. Ze hebben altijd T-shirts aan. Ze doen mee aan moshpits die vreselijk. Wie gaat elkaar nou lopen duwen? Daarbij is het gewoon shitmuziek. Veel van hen zijn ook onverzorgd en stinken naar zweet. De vrouwen zijn ook bijna allemaal gothic”. 

Het zegt genoeg over hoe ze er over denken. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak en ook ik kan met mensen discussies aangaan over verschillende subculturen. Wat wel en niet waar is kun je natuurlijk alleen achter komen door jezelf te verdiepen in subculturen en vooroordelen weg te laten. Toch heb je altijd je eigen mening over subculturen.

Wat is jou mening hierover? Laat een opmerking achter!

Meer weten over mijn mening hoe andere denken over subculturen? Klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten