Pagina's

vrijdag 17 mei 2013

Eerste hardstylefeest; geweldige belevenis of nooit meer?

Rood haar, donkere make-up en je gaat naar de meeste gaafste rock concerten. Toch krijg je ineens een relatie met iemand die uit een hele andere wereld dan jij komt. Ja, dat is mij overkomen. Zelf een echte rock-chick en je krijgt met een jongen die gek is op hardstyle. Goed, ik ben iemand die voor alles open staat. Kom maar op!



ja.. toen stapte ik de trein in op weg van Tilburg naar Eindhoven met mijn rode haren, mijn vriend en wat drank voor onderweg. Al snel merkte ik dat er veel meer mensen in de trein op weg naar Loudness waren. Het raw-hardstyle feest waar wij 20 April heen gingen. Met drank en zenuwen ging het op naar het onbekende.

Voor ik het wist stond ik binnen. De sfeer was anders…. Veel anders dan dat ik gewent ben. Wat deed ik hier in godsnaam? Dit is niet mijn ding! Ik ben aan de bar gaan staan en heb even de kat uit de boom gekeken. Met een biertje in mijn hand geniet ik van mijn vriend die al helemaal los gaat. Het was best een vreemde eerste ervaring. De mensen zijn zo anders dan ik gewent ben. De meeste jongens hebben kort geschoren haar. Zijn best groot en kijken allemaal heel stoer. De vrouwen die er lopen dragen veel korte en blote kleding. Kom ik aan met mijn lange wijde spijkerbroek en wit hempje. Ik voelde me bekeken, ben ik hier nou het buitenbeentje?

Al snel werd het drukker in de zaal en mijn vriend sleurde mij naar het midden. Daar stond ik dan. SHIT! Wat moet ik doen?! Moet ik nou als een gek mee gaan ‘stampen’ op de muziek? ‘Stampen’ ja, ik weet niet eens hoe het moet. Ik keek om mij heen en zag hoe de andere mensen genoten van de muziek. Ik moest wel lachen, als ik mijzelf nu zou zien staan…. Zeg nou zelf: rood haar, kleiner vergeleken met de rest, muziek die je normaal nooit luistert en het is een super groot feest.
Ik kan nou wel door blijven lullen hoe spannend ik het op het begin vond, maar na wat biertjes kreeg ook ik de smaak te pakken. Voor dat ik het wist stond ik als een gek met de menigte mee te doen en geloof het of niet, ik vond het nog leuk ook. Ik kon helemaal op gaan in de muziek en er van genieten samen met mijn vriend. Wat was dit gaaf om te zien! Iedereen ging helemaal los! Al snel voelde ik mij helemaal thuis. Buitenbeentje? Noooooit!

Ik kon kiezen, of ik pakte de laatste trein naar Tilburg: om half 2. Of ik pakte de eerste trein om half 8 terwijl het feest om 7 uur was afgelopen. Hier hoefde ik geen tweede keer over na te denken. DOORGAAN MET DIE HAP!

Halverwege de avond begon ik te snappen waarom die mannen hun shirt uitdoen en waarom de vrouwen zo weinig kleding droegen. Wat was het daar HEET! Niet normaal! Al snel ging ik over naar de flesjes water om maar genoeg vocht binnen te krijgen. Ik heb de hele avond nog staan te genieten en geen seconde gehad dat ik naar huis wou. Ja, toen het was afgelopen wel! Ik was kapot van het ‘stampen’. Dat krijg je hé, als je het niet gewent bent. Toen ik eindelijk thuis was ben ik de trap op gekropen, zo moe was ik.

Ik kan je één ding zeggen. Het was een super leuke avond, eentje die ik niet snel vergeet. Het was geweldig om een keer een heel ander feest mee te maken dan dat je gewent bent, andere mensen, een hele andere cultuur.

Natuurlijk staan de volgende hardstyle feesten al geplant:
Decibel 2013 in Augustus,
Maar morgen 18 Mei eerst Gunz for Hire in 013 in Tilburg. Natuurlijk hoor je daar binnenkort meer over. 

1 opmerking:

  1. Niks over je neef in dit verhaal ? Haha

    Vond het erg vet je ineens te zien, en Loudness is wat mij betreft het beste hardstyle feest wat er bestaat qua sfeer en muziek !

    Ik zie je wel weer op Decibel, wij gaan een weekend !

    Gr. je neef

    BeantwoordenVerwijderen