Pagina's

vrijdag 24 mei 2013

Doe ffe normaal!?

Waarom sluiten mensen zich uit voor verandering? Waarom staan mensen nergens voor open? Ik kan mij er gruwelijk aan irriteren als mensen uit een bepaald subcultuur niet open staan voor een andere. Natuurlijk heb je je eigen muziek, je eigen manier van doen. Maar zeg eerlijk, het is toch van de zotte dat als jij bij een bepaalde groep hoort, je niks meer met een andere groep te maken wilt hebben.



Ik zou je een voorbeeld geven:
Een vriendin van mij gaat lekker met de mode mee en komt in hele normale studentenkroegen. Wanneer er een gothic voorbij komt, ziet diegene er belachelijk uit, houd van *&(@&# muziek en alles aan haar is vreselijk. Een gothic moet volgens haar van de wereld. Die zijn belachelijk en kunnen niet normaal doen. Nee, zo werkt het niet. Voor die vriendin van mij is dit niet normaal. Dit hoort inderdaad niet tot haar groep. Maar moet zo'n gothic dan van de wereld? Is ze vreselijk? Nee, natuurlijk niet. Ze is anders voor die groep van mijn vriendin. Maar waarom kan deze vriendin dan niet een keer open staan voor de bepaalde muziek van deze gothic? Waarom zou ze niet gewoon met deze gothic kunnen praten? Misschien is ze wel hartstikke aardig.

Dat bedoel ik nou. Er zijn zo veel mensen die zicht buitensluiten voor andere dingen. Misschien komt iemand die alleen maar van Nederlandstalige muziek houd er achter dat Hardcore ook zijn ding is. Misschien iemand altijd een blond mode popje is geweest, staat zwart haar haar veel mooier. Je zult het nooit weten, want ze staan er absoluut niet voor open.

Ik snap dit toch echt niet? Je hoeft je toch niet aan bepaalde gedragsregels, kleding, of muzieksmaak te hebben, omdat je dan bij een groep hoort. Natuurlijk, de groep waar jij bij hoort, daar gaan jou voorkeuren naar uit. Maar je kan toch ook interesse tonen in dingen die voor jou onbekend zijn? Wanneer je deze gelijk buitensluit word jij er toch ook niet gelukkig van? Doe toch gewoon normaal, accepteer het onbekende en sta open voor het andere!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten